رهن و اجاره ی دفتر اداری
بارها به این نکته اشاره کرده ایم که انجام معاملات و خرید و فروش ملک برای افراد عادی کار آسانی نیست زیرا اشخاص کلاهبردار و سودجو در کمین این افراد هستند و فقط با یک غفلت کوچک و نا آگاهی امکان دارد که سرمایه افراد بی اطلاع از بین برود. حال در نظر بگیرید که این ملک تجاری یا صنعتی بوده و از ارزش بالایی برخوردار باشد ، مثلا تصور کنید شخصی را که به دنبال خرید کارخانهای بزرگ و خط تولیدی عظیم است ، یا صنعتگری به دنبال رهن و اجاره کارگاه برای راه اندازی کسب و کار خود میباشد .
شما برای خرید یک دفتر کار یا رهن و اجاره ی دفتر اداری به چه ویژگیهایی توجه میکنید ؟ موقعیت آن ملک ؟ قمت فروش یا اجارهی آن ؟ فاصلهی ملک با محل زندگی خود؟ ممکن است با خود بگویید یک ملک اداری یا دفتر کار خوب ، باید تمام این ویژگیها را داشته باشد.
اما جالب اینجاست که فقط اینها کافی نیست بلکه باید نکات مهمتری را هم در نظر بگیرید که البته ممکن است این نکات با توجه به نیاز هر فرد و فعالیت و شغل وی متفاوت باشد.
قبل از مسئلهی خرید یا رهن و اجاره دفتر اداری باید بدانید که ملک اداری معمولاً یک آپارتمان است و به ملکی گفته میشود که شهرداری خود به آن مجوز اداری داده است. میتوان از این املاک به صورت قانونی و رسمیبرای راهاندازی دفاتر مختلف اداری استفاده کرد. پس در این حالت شما در واقع ملکی را خریداری میکنید که هدف از ساخت آن صرفاً انجام فعالیتهای کاری و ایجاد دفتر کار بوده است.
اما موارد دیگری نیز در این بین وجود دارد که با عنوان ملک با موقعیت اداری به فروش یا اجاره میرسد.
بازدید : 2458
چهارشنبه 9 ارديبهشت 1399 زمان : 5:24